wycieczką w Góry Świętokrzyskie - 2010-08-20-22

Zakończyliśmy wakacje wycieczką w Góry Świętokrzyskie. W trzy dni odbyliśmy podróż w czasie! Pierwszym etapem wyprawy była Jaskinia Raj. Potem Muzeum Wsi Kieleckiej, gdzie  podziwialiśmy sztukę ludową w malowniczych plenerach. Blisko było do ruin zamku w Chęcinach. Grzech nie zobaczyć z bliska!
Więc pokonując strome zbocze dotarliśmy do wspaniale położnej twierdzy na górze! Następnego dnia z Nowej Słupi wyszliśmy do zamku Krzyżtopór w Ujeździe. Jak wielką i nowoczesną rezydencją starosty
świętokrzyskiego był kompleks palcowo-obronny, zobaczcie sami na zdjęciach! Tego dnia nie zabrakło nas również na Dymarkach
Świętokrzyskich które są świętem pasjonatów średniowiecza. Podziwialiśmy pokazy jazdy kaskaderów konnych , walki piechoty
rzymskiej i gladiatorów, smakowaliśmy kuchnię średniowiecznych Słowian i Rzymian też, zobaczyliśmy jak wykonywano
ówcześnie garnki, broń, biżuterię i ubrania. A nawet uczestniczyliśmy w pogrzebie dzielnego woja! Wieczorem był grill, śpiewy,
oraz ...kowbojskie kapelusze!
Trzeciego dnia, w radosnych nastrojach, udaliśmy się do Sanktuarium na Święty Krzyż.
Po mszy św. uczciliśmy relikwie Św. Krzyża tam sie znajdujące.
Zwieńczeniem wycieczki była wizyta w pałacu w Kurozwękach. Zwiedzając podziemne lochy nieco się ochłodziliśmy, by mieć
jeszcze siły na przejażdżkę do... stada bizonów, które tam od 10 lat są największą atrakcją. Potem była królewska pizza!

I już pełni wrażeń - wyruszyliśmy w drogę powrotną!